Här börjar fettresan

Den här resan och kampen om vikten har egentligen hållit på i flera år, nästan så länge jag kan minnas. Jag har testat det mesta i bantningsväg, nu senast pulverdieter – men att svälta sig själv har väl aldrig varit en logisk lösning? Jag har provat LCHF tidigare, men inte fullt ut. Efter att ha läst Josefins blogg och om hennes succé med LCHF som livsstil har jag bestämt mig för att prova på LCHF.

Jag är en tjugotreårig tjej som är 170cm lång och väger i dagsläget 75kg. Jag tränar sex dagar i veckan på gym (kondition och styrka 60min), men trots detta har jag inte lyckats gå ned i vikt. Hur mycket av min vikt som är muskler eller fett det vet jag inte – jag har en rätt kvinnlig kroppstyp där fettet placerat sig främst på rumpa, höfter och lår.

Här i bloggen har jag tänkt rapportera allt som gäller min träning, min kost och så klart min viktresa. Mitt mål är att komma ned till sextiofem kilo innan sommaren. Är det möjligt tror ni? Jag hoppas det!

Välkommen att följa med på min resa.

Kommentera

