Irritationsmoment

På gymmet där jag tränar har de en tidsgräns på max 10 minuter per maskin. Det är hos friskis & svettis och här tränar massvis med folk varje dag. På en skylt står det att motionsmaskinerna i huvudsak är till för uppvärmning. Jag tycker i stället att de ska införskaffa fler träningsmaskiner. Jag och säkert många fler går främst dit för att träna kondition för att öka fettförbränningen i huvudsak och ägnar mindre tid åt alla tyngdlyftnings-maskiner. Visst muskler ökar förbränningen också till viss del, men ni förstår säkert vad jag menar.

Idag hann jag i alla fall köra intervaller i 40 minuter innan jag blev bortkörd, avslutade med crosstrainer resten av timmen. Nu ska jag köra ett litet pass här hemma med kettlebells medan ångan fortfarande är uppe.

Kommentera

