Fakir Dag 8

Nu börjar fakirandet kännas som vardag. Det är klart att det är lite jobbigt på helgerna när resten av familjen eller vännerna lyxar till det med något riktigt smarrigt. Men för min del handlar det hela mycket om vilket resultat jag vill uppnå. Jag försöker se mitt mål framför mig och glädjen som kommer med det och det gör det hela enklare.

Mitt mål med fakir var att gå ned 3kg innan den 2 april – redan efter 3-4 dagar med Fakir hade jag redan uppnått det målet. Mitt nya mål är att väga 72 kg den 2 april (nu har jag tagit i ordentligt) och vi får väl se hur pass väl jag lyckas med det – det går ju oftast fortast med viktraset i början av fakirandet.

Eftersom det förmodligen kommer att gå lite trögare med viktnedgången nu vecka 2 har jag bestämt mig för att inte väga mig förrän på fredag för att jag inte ska tappa motivationen.

Frukost: äggröra på två ägg och en kopp te med en skvätt grädde

Lunch: en burk tonfisk i olja (har inte ätit ännu)

Kommentera

