Dagens matlåda


Dagens matlåda består av ett ägg, lite räkor och sallad. Som ni ser har jag tagit bort mejeriprodukterna och det beror på att jag försöker hålla ned på dem nu under min utmanings-period.

Det blir en kort lunch idag, för strax får jag kila hemåt, då jag bara jobbar halvdag idag. Hoppas solen fortfarande skiner när jag kommer hem, i så fall ska jag sätta mig på balkongen och sola och läsa någon bra bok.

Vad gör ni idag? 🙂

Dag 1 – Utmaningen

Nu mina vänner är det första dagen på min utmaningsperiod, perioden där jag ska försöka utmana den lilla rösten som finns inuti mitt huvud som får mig att vilja ha en extra vilodag eller får mig att bli sugen på onödiga sötsaker. Jag är peppad till tusen kan jag säga och jag hoppas att jag när perioden är över är ett hälsosammare och förhoppningsvis smalare jag 🙂

Nu ska jag äta frukost och sedan rusa iväg till jobbet ett par timmar. Vi hörs senare 🙂

Frukost: 2 stekta ägg och en kopp te med kokosfett

Glucosanol, någon som testat?


En av mina vänner talade gott om glucosanol och rekommenderade mig att prova. Min kropp är väldigt känslig för kolhydrater och jag känner mig svullen och tjock varje gång jag fått i min mer kolhydrater än normalt. Nu under min utmaning tänkte jag därför testa glucosanol och se om det ger någon verkan.

Glucosanol är en naturell kolhydrats blockerare som minskar nedbrytningen av kolhydrater från kosten.

Utvärdering kommer helt enkelt när paketet är tomt 🙂

Mys

20120428-194850.jpg

Det blev en mysig dag med mormor och morfar, en tur ut på landet och promenad i solskenet. Nu är det kvällskaffe och jag läser damernas värld medan de andra uppdaterar sig om vad som hänt i världen idag.

Hoppas ni haft en solig och fin dag och fått chansen att vara utomhus och lapa d-vitamin 🙂

Min stora utmaning

Jag har haft en period nu när jag har ätit på tok för mycket jordgubbar och LCHF-bröd och inte alls hållit koll på mitt intag av kolhydrater. Men sommaren närmar sig med stormsteg och jag vill verkligen se ett hälsosammare jag då. Jag har nu planerat att göra ett utmaning med mig själv. Precis som under min Fakir-period kommer jag att skriva ned allt jag stoppar i mig och hur mycket jag tränar. Utmaningen börjar på måndag den 30 april och kommer att hålla på tills fredag den 22 juni då jag åker hem på semester.

Planen är att under veckan vara riktigt strikt med mitt matintag och hålla koll på mängden kolhydrater jag stoppar i mig. Saker som LCHF-bröd, bär och yoghurt får endast avnjutas på helgerna.

Jag vill nästan sätta igång med en gång, men först en helg hos mormor och morfar 🙂