Broccoligratäng

I kväll tillagade jag en av mina favoriträtter, Broccoligratäng.

Så här gjorde jag:

Kokade färsk broccoli.

När de var färdigkokta lade jag upp dem i en form.

Koka sås: Grädde, creme fraiche, salt, peppar, lite ketchup, cayennepeppar och chilipulver.

Häll såsen över broccolin. Stek bacon och lök och strö det över gratängen och lägg till sist på lite ost.

In i ugnen tills osten är sådär gyllenbrun.

Tada! Den färdiga produkten 🙂 Riktigt gott kan jag säga.

 

 

 

Kommentera

