LCHF-tacos

20120410-192507.jpg

Tidigare trodde jag helt ärligt att tacos var nyttigt, jag menar köttfärs och grönsaker. Inte trodde jag att det var socker i både tacokryddan och såsen, men nu vet jag bättre. Det var en lycklig tjej som hittade ett gott recept på nyttig LCHF-tacosås och tacokrydda.

Tacokrydda

4 msk chilipulver
2 msk spiskummin
2 msk torkad lök eller lökpulver
1 msk paprika
1 tsk vitlökspulver
½ tsk peppar

Tacosås

1/2 gul lök
1 burk krossade tomater
1 tsk chilipulver
1 tsk vitvinsvinäger
1/2 tsk örtsalt

Blanda samman och koka i en kastrull.

Recepten har jag hittat här, men modifierat lite

Kommentera

