Odla på balkongen?

Sommaren nalkas med stormsteg. Jag har ju flyttat till en lägenhet i Stockholm och bara tanken på att inte ha någon trädgård med ett land att odla bär och grönsaker i får mig att bli lite sorgsen. Men sen slog det mig – jag kan ju fixa till på balkongen och odla en massa där. Någon som har erfarenhet av att plantera och odla på balkong? Vad kan man odla?

Vad jag funderar på är sallad, ruccola, tomater, smultron, basilika.. sen har jag inte kommit på mer. Tipsa mig mer än gärna 🙂

Ska bege mig in till stan i helgen och kika på Lagerhaus och se om de har något fint som man kan ha där ute.

Kommentera

