LCHF Moussaka

Nu kommer mamma att tappa hakan. Jag har i alla år gått och sagt att jag inte tycker om aubergine, men idag gick jag trots detta och handlade ingredienser för att göra moussaka på lchf vis.

Först gjorde jag vanlig köttfärssås (har inget recept på den då jag bara hade i lite av varje som jag alltid gör). Den vita såsen har ni recept på nedan. Sen skar jag auberginen i avlånga skivor och varvade med aubergine, köttfärssås och den vita såsen, på toppen strödde jag riven ost. Sen in i ugnen i ca 50 minuter i 175 grader.

vit sås:

  • 2 dl creme fraiche
  • 1 dl grädde
  • 1 dl riven ost
  • salt & peppar

Det blev riktigt, riktigt gott 🙂

One thought on “LCHF Moussaka”

  1. Muuums den måste jag testa!! Angående ägglatten, vad var det som va äckligt? För mkt smör kanske? För äggen kände jag inte ens smaken av, bara kaffet…
    Kram!

Kommentera

