zucchini pasta

Idag gjorde jag något så smarrigt som zucchini pasta med köttfärssås. Mums! Lätt som en plätt var det att göra ”pastan”. Tvätta av en zucchini, skär av ändarna, hyvla sedan zucchini i skivor, om ni vill kan ni sedan skära remsor av skivorna så att de blir smalare. Sen är det bara att fräsa på i stekpannan med smör eller olja och krydda lite med salt.

One thought on “zucchini pasta”

  1. Hej! Tänkte tipsa om att ha i riven vitlök i stekpannan också, det är jättegott, ger en helt annan smak på zucchinin! När jag ville kommentera så hittade jag ingenstans man kunde göra det på, eller är jag bara blind? När jag gick in via tidigare inlägg så kom kommentarsrutan upp 🙂 Kram kram!

Kommentera

