Äggmuffins

Idag gjorde jag LCHF-äggmuffins, något som jag inte gjort på bra länge. Men eftersom jag tänkt lägga in ett yogapass på morgonen innan frukost och jobb måste jag äta något som går snabbt att ta fram och äta. Perfekt.

Här har ni receptet som jag hittade hos vägen från 137kg. Jag gillar dock att tillsätta lite keso i smeten också, det blir saftigare muffins då.

Ägg och bacon muffins – 12st

10 ägg
1 dl vispgrädde
2 dl riven ost
2 pkt bacon
peppar

Blanda ägg, grädde och ost. Klipp baconet i små bitar och stek.

Blanda baconen med äggröran, peppra.
Häll sedan smeten i muffinsformar
In i ugnen i ca 175 grader i 20 minuter.

Kommentera

