Ägglatte – mejerifri latte

Idag började jag dagen med en ägglatte. Vad tusan är det, kanske du nu undrar och blir genast mycket skeptisk. – Ja, jag var också skeptisk första gången jag skulle prova det.

Ägglatte är ett bra sätt att få i sig både protein och fett tidigt på morgonen (fungerar såklart när som helst på dygnet med).

För att göra en ägglatte behöver du en stavmixer, ellermixerkanna.

  • 1 ägg
  • 1 msk kokosolja eller smör
  • 2,5 dl kaffe

Mixa ägget och kokosoljan, häll sedan över det heta kaffet. Jag smaksatte även min latte med kanel – nästa gång ska jag prova med kardemumma.

Det konstigaste av allt – det smakar som en riktig latte! Jag tror dessutom att det kan vara en bra PWO (pre work out).

Kommentera

