Remember why you started!

Påfyllning av lite celsius innan det är dags att bege sig till gymmet. Det står 200 repetitioner av marklyft på schemat bl.a. det blir tufft men roligt.
 
Idag är dock en sådan dag då jag egentligen inte känner mig så inspirerad till att träna. Det snöar och regnar om vartannat – ja riktigt aprilväder. Helst skulle jag bara ligga kvar i sängen och titta på film. 
Det är stunder som denna som man får bita ihop och komma ihåg vad det är man siktar mot och framförallt vad det var som fick en att börja. 
 
Ikväll ska jag leta pepp på nätet! Det finns inte på schemat att lägga av nu!!

Börjar dagen med 1mil på cykeln

Den här helgen blir en helg av frestelser. Jag är på besök hos mina föräldrar och fick sällskapa igår när de satt och avnjöt goda ostar och gott vin. Jag njöt av min Cola zero – helt enligt vad som är godkänt i mitt kostschema! Som efterrätt blev det bananvåfflor med vaniljkvarg och jordgubbar! Även det enligt mitt kostschema. 

Just nu har jag precis avverkat milen på cykel, i väntan på att de andra ska vakna. På dagens träningspass står för övrigt en hel del pulshöjande övningar- kul men jobbigt! 

Träningsvärk deluxe

Ja, den här veckan har verkligen kantats av träningsvärk som har avlöst varandra.
 
Jag är väldigt nöjd med träningsschemat jag har fått och jag gillar verkligen att köra genomtänkta övningar.
 
TIll skillnad från när jag tidigare har tränat på gym på egen hand så är mitt träningsschema nu upplagt så att det är samma muskelgrupper som blir utsatta från olika övningar – vilket leder till att man är ordentligt mör efter passen.
Jag ser verkligen fram emot att se mina resultat i slutet av den här utmaningen!
 
Nedanstående övning är en övning som ger riktigt bra kontakt med rumpan!
 

Kostschema

Nåja, så illa som på bilden känns det faktiskt inte. Jag har provat kostscheman förut och då har jag känt mig begränsad då det bara innehåll ett alternativ till frukost/lunch/middag/mellis. Den här gången har PTn lagt ned jobb och sett till att det finns mängder av olika alternativ att välja mellan. Det bästa är nog också att det inte handlar om att räkna kalorier – om det är något som kan sätta igång hjärnspöken på mig så är det just det. 
 
För en gångs skull är det inte kosten som kommer att vara ett problem. För min del kommer träningen bli den största utmaningen och att inte ge upp. Pannben Pannben Pannben.