BMI – Normalvikt

 
 
Jaha, enligt BMI-skalan kan jag nu klassa mig som normalviktig. Nu vet jag ju att BMI egentligen bara är ett förhållande mellan längd och vikt och kan vara totalt missvisande, men det känns skönt att vara ”Normal” i alla fall…  
 
Jag skulle gärna vilja prova på att göra en riktig BodPod-mätning för att se hur min verkliga kroppsammanfattning ser ut. BodPod-mätningar är väl det enda egentligen pålitliga sättet att göra en fettmätning på. Jag undrar dock om jag skulle få klaostrofobi i den lilla ägg-liknande maskinen som man ska sitta i runt 15min.
 
Hur som helst vore det roligt att prova på – men jag väntar nog tills jag är närmare min målvikt. 
 
 
Kommentera

